Gemeente NOP: 'Inwoners, kom deze week nog niet in het bos'

NOORDOOSTPOLDER • Di 23 juni 2026 | 13:16 • Dinsdag 23 juni 2026 | 13:16

Inwoners van Noordoostpolder krijgen het advies om de bossen in de gemeente deze week te mijden. Door de onweerstorm van afgelopen vrijdag kunnen losgeraakte takken naar beneden vallen. De bossen opruimen lukt deze week nog niet, zegt de gemeente.

Op veel buitenwegen zijn bomen beschadigd geraakt, zegt de gemeente. Noordoostpolder loopt eerst deze wegen langs en trekt daarna de wijken en dorpen in. Daarna volgen pas de bossen.

Medewerkers inventariseren momenteel de schade. Daarna gaan aannemers aan de slag met opruimen en waar mogelijk met het herstel van de bomen. Dit vindt de komende weken plaats.

Noordoostpolder zegt veel meldingen van inwoners te krijgen over omgewaaide en beschadigde bomen. "Het zijn er zoveel dat een terugkoppeling niet mogelijk is. De tijd kan beter besteed worden aan opruimen en repareren. Daarom geven we geen terugkoppeling over meldingen van deze storm."

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel