Almere City accepteert schikkingsvoorstel: vak fanatieke aanhang blijft leeg tijdens eerste thuisduel

ALMERE • Di 23 juni 2026 | 10:30 • Dinsdag 23 juni 2026 | 10:30

Almere City FC heeft een schikkingsvoorstel van de KNVB geaccepteerd naar aanleiding van enkele vuurwerkincidenten tijdens de play-offwedstrijden voor promotie naar de eredivisie in mei.

Vanwege het afsteken van vuurwerk tijdens Almere City – FC Den Bosch op 2 mei 2026 heeft de KNVB bepaald dat vak D1 tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd van het eerste elftal gesloten blijft.

Supporters met een seizoenkaart voor dit vak krijgen geen toegang tot het stadion en het vak dient gedurende de wedstrijd leeg te blijven. Dit betreft de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen in de Keuken Kampioen Divisie: Almere City FC-Jong PSV op vrijdag 14 augustus.

Daarnaast heeft de KNVB een voorwaardelijke straf opgelegd vanwege het afsteken van vuurwerk bij aanvang van de play-offwedstrijd Almere City FC – De Graafschap op 6 mei 2026. Deze sanctie houdt in dat Almere City FC bij een volgend soortgelijk incident binnen een proeftijd van twee jaar een thuiswedstrijd zonder (een deel van het) publiek moet spelen.

Tot slot heeft Almere City ook nog een geldboete van € 8.750 ontvangen naar aanleiding van het afsteken van vuurwerk tijdens de uitwedstrijd tegen De Graafschap op 9 mei 2026.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel